Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015
Η φιλία του σκύλου...
Η σκυλοφιλία είναι απόλυτη και σώψυχη ταύτιση.
Όποιος πενθεί για το σκύλο του, πενθεί για την προαπώλεια του εαυτού του.
Xάνει ένα μύχιο στοιχείο του εαυτού του το οποίο ασυνειδήτως είχε επενδυθεί στη σκυλίσια παρουσία.
Από τον ΚΩΣΤΗ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗ
Όταν εξημερώθηκε το σκυλί και έγινε κατοικίδιο "έπεσαν" τα αυτιά του, έγραφε ο Δαρβίνος. Σοφή παρατήρηση, ειδικά για όσους έζησαν στις επαρχίες, κοντά σε ζωντανά και σε κοπάδια. Το κυνηγιάρικο σκυλί, ο μολοσσός που φυλάει τα πρόβατα είναι ζωντανό ραντάρ, πρωτόγονος και ως εκ τούτου ατόφιος. Ο βοσκός δεν βάζει το σκυλί στο σπίτι, το σέβεται αλλά δεν το βλέπει ποτέ σαν μέρος του οίκου. Στην πόλη όμως ο σκύλος απώλεσε την επαφή με τη φύση και τον πρωτόγονο εαυτό του, στερήθηκε τους άγριους σκυλοκαβγάδες, το κυνήγι του λαγού και του τσάκαλου, ήρθε πιο κοντά στον άνθρωπο και απομακρύνθηκε από το παρελθόν του πού υπέκρυπτε πάντα κάτι το λυκίσιο και το αδάμαστο. Ένας φίλος γιατρός, έμπειρος στα τετράποδα, έχει δική του πατέντα: "η γάτα είναι ένα κομμάτι κρέας, άφιλη, εγωπαθής, αντίθετα ο σκύλος είναι άνθρωπος με τρίχωμα και με τέσσερα πόδια! Κοντά στο σκύλο γίνεσαι περισσότερο άνθρωπος!" Η σκυλοσυντροφιά ανακαλύπτει διαφορετικά όχι μόνο το σκύλο αλλά και την ίδια τη ζωή. Αξίζει λοιπόν να προσέξουμε αυτήν τη διαχεόμενη ζωοφιλία που δεν είναι βίτσιο, χούι, παραξενιά παρά συναισθηματική εκλέπτυνση χωρίς εμφανές όριο. Ο "κάτοχος" του σκύλου πριν απ' όλα κατέχει ένα προνόμιο το τετράποδο, αγορασμένο σε μικρή ηλικία, αναγνωρίζει από νωρίς τον αφέντη του και αφοσιώνεται. Μπορεί να παίζει με όλους, αλλά μόνο ο "ένας" ταράζει τα σωθικά του. Τον αναγνωρίζει, τον διαισθάνεται από απόσταση, ενίοτε τείνει να σπάσει την αλυσίδα του για να τον προϋπαντήσει. Χωρίς υπερβολή, δεν υπάρχει κάτοχος σκύλου που να μην πιστεύει σθεναρά ότι μέσα στο τεράποδό του κρύβεται υπέροχα παγιδευμένο κάτι το βαθύτατα ανθρώπινο. Το ίδιο βέβαια μπορούμε να πούμε για τους κατόχους αλόγων, δελφινιών, περιστεριών ή αετών. Ωστόσο το μέγεθος και το φυσικό στοιχείο αποτελούν φραγή. Τα πετούμενα ανήκουν στον αιθέρα, το άλογο ανήκει στο μέγεθός του, ενώ ο σκύλος -μόνο αυτός- δίνει την εντύπωση ότι κάποια σπάνια συμπάθεια είναι διαλυμένη στο αίμα του. Αυτό το οξύμωρο, με τα χρόνια, αποβαίνει μυστικός δεσμός, συνεννόηση χωρίς λόγια, νοηματική γλώσσα της συμπάθειας. Αν το ζώο ήταν άνθρωπος με μουσούδα, τρίχωμα, μεγάλα αυτιά δεν θα άξιζε την αγάπη μας. Αντίθετα, καθίσταται λατρεμένο μέχρι περιπαθούς αφοσιώσεως επειδή μέσα στη σκληρή του συνθήκη, αυτή την αμετάκλητα φιμωμένη φύση, κατορθώνει να το σκάει στιγμιαία για να παραδοθεί στη θέρμη της ανθρώπινης φιλίας.
Δεδομένου ότι ένα σκυλί είναι "ανθρώπινο" μόνο για λίγους, και ακριβέστερα μόνο για έναν, εύκολα γεννιέται η αυταπάτη ότι το ζωντανό μεταρσιώνει τη φύση του μόνο για χατίρι του. Ο κάτοχος ψυχανεμίζεται μέσα στα κυνικά σωθικά την υπέρβαση της σκυλίσιας φύσης, οπότε η ανθρώπινη συμπάθεια αναγνωρίζει αβίαστα πάνω της ένα καθρέφτισμα του εγώ της. Η οικειότητα είναι απόλυτη, η αναγνώριση βαθύτατη, ο σκύλος είναι στο τσακ να μιλήσει και "μιλάει" βέβαια, έστω και αν οι περισσότεροι παρόντες διαθέτουν ώτα μη ακουόντων. Συχνά, κάποιος αδιάφορος θεατής της θερμής ανθρωπο-σκυλοφιλίας, υποψιθυρίζει :"Μα τι έχει πάθει με αυτό το ψωριάρικο;" Αφοσιωμένος στις γάτες και όχι στα σκυλιά, ο Μαλρώ ήταν κατηγορηματικός: Αργά ή γρήγορα, όλοι οι μεγάλοι εγωιστές γίνονται φιλόζωοι. Ωστόσο, η φιλία με το τετράποδο δεν γίνεται αποδεκτή ποτέ ως φιλόζωη ιδιότητα. Άνθρωποι που ζουν χρόνια με το σκύλο τους, που έχουν προσαρμόσει τις ανάγκες και τις μετακινήσεις τους με το τετράποδο, ποτέ δεν σκέφτονται ότι αγαπούν ένα "ζώο". Ο δεσμός με το σκύλο έχει να κάνει με το αξεδιάλυτο κράμα ενός ψυχισμού εντοιχισμένου μεν στη ζωικότητα πού, παρ' ότι τετραποδίζει, σκυλοφέρνει ή γαυγίζει, φέρει στο βλέμμα του μισοσβησμένα πνευματικά ίχνη. Από τη μια μεριά το ζώο είναι ανθρώπινο πείραμα που έμεινε στη μέση, ενώ από την άλλη είναι ζωικό πείραμα που έδωσε αποτελέσματα ανώτερα του αναμενομένου. Έτσι αρχίζουν τα θαύματα αφοσίωσης και συνεννόησης ανάμεσα στο τετράποδο και στο δίποδο. Η προσαρμογή είναι τέλεια και βαθύτατα ψυχική. Η υπακοή αγγίζει τα όρια του πάθους. Πιο συγκεκριμένα, δεν μας συγκινεί τόσο η κυρία με το σκυλάκι, η γραία που αγαπά το σκύλο της γιατί δεν της απέμεινε τίποτε άλλο να αγαπά, αλλά η εμμονή νέων ανθρώπων που σε κάθε περίπτωση μετακίνησης, έκτακτων αναγκών, ατυχιών, το πρώτο πού σκέπτονται είναι το τετράποδο. Η σκυλίσια αγάπη δεν είναι μόνο αμοιβαία, κυρίως δεν επιδέχεται "απάτη", μετάπτωση, λήθη - όσο το τετράποδο ζει και κινείται, παραμένει πάγια "αξία". Γι' αυτό όταν έρχεται η ώρα του κυνικού θανάτου, μιας και τα σκυλιά κατά κανόνα ζουν πολύ λιγότερο από τον κάτοχό τους, το πένθος είναι σκληρό, δεν παίρνει παρηγόρια. Ο στενός κύκλος του πενθούντος αναρωτιέται: "Μα τι έχασε; Τη γυναίκα του; Το παιδί του; Τη μάνα του; Ασφαλώς δεν έγινε χήρος, δεν έμεινε ορφανός, του συνέβη όμως κάτι χειρότερο. Έχασε ένα μύχιο στοιχείο του εαυτού του, το οποίο ασυνειδήτως είχε επενδυθεί στη σκυλίσια παρουσία. Αυτή η μυχιότητα δεν ευδοκιμεί με τους ανθρώπους που είναι ανεξάρτητες οντότητες, θέτουν όρια και εγωιστικά σύνορα. Η σκυλοφιλία είναι απόλυτη και σώψυχη ταύτιση, προσωπική ανακάλυψη που ομορφαίνει μέχρι κάλλους τη σιωπηλή αφοσίωση. Όποιος πενθεί για το νεκρό σκύλο του, πενθεί για την προ-απώλεια του εαυτού του.
Από τον ΚΩΣΤΗ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗ
Όταν εξημερώθηκε το σκυλί και έγινε κατοικίδιο "έπεσαν" τα αυτιά του, έγραφε ο Δαρβίνος. Σοφή παρατήρηση, ειδικά για όσους έζησαν στις επαρχίες, κοντά σε ζωντανά και σε κοπάδια. Το κυνηγιάρικο σκυλί, ο μολοσσός που φυλάει τα πρόβατα είναι ζωντανό ραντάρ, πρωτόγονος και ως εκ τούτου ατόφιος. Ο βοσκός δεν βάζει το σκυλί στο σπίτι, το σέβεται αλλά δεν το βλέπει ποτέ σαν μέρος του οίκου. Στην πόλη όμως ο σκύλος απώλεσε την επαφή με τη φύση και τον πρωτόγονο εαυτό του, στερήθηκε τους άγριους σκυλοκαβγάδες, το κυνήγι του λαγού και του τσάκαλου, ήρθε πιο κοντά στον άνθρωπο και απομακρύνθηκε από το παρελθόν του πού υπέκρυπτε πάντα κάτι το λυκίσιο και το αδάμαστο. Ένας φίλος γιατρός, έμπειρος στα τετράποδα, έχει δική του πατέντα: "η γάτα είναι ένα κομμάτι κρέας, άφιλη, εγωπαθής, αντίθετα ο σκύλος είναι άνθρωπος με τρίχωμα και με τέσσερα πόδια! Κοντά στο σκύλο γίνεσαι περισσότερο άνθρωπος!" Η σκυλοσυντροφιά ανακαλύπτει διαφορετικά όχι μόνο το σκύλο αλλά και την ίδια τη ζωή. Αξίζει λοιπόν να προσέξουμε αυτήν τη διαχεόμενη ζωοφιλία που δεν είναι βίτσιο, χούι, παραξενιά παρά συναισθηματική εκλέπτυνση χωρίς εμφανές όριο. Ο "κάτοχος" του σκύλου πριν απ' όλα κατέχει ένα προνόμιο το τετράποδο, αγορασμένο σε μικρή ηλικία, αναγνωρίζει από νωρίς τον αφέντη του και αφοσιώνεται. Μπορεί να παίζει με όλους, αλλά μόνο ο "ένας" ταράζει τα σωθικά του. Τον αναγνωρίζει, τον διαισθάνεται από απόσταση, ενίοτε τείνει να σπάσει την αλυσίδα του για να τον προϋπαντήσει. Χωρίς υπερβολή, δεν υπάρχει κάτοχος σκύλου που να μην πιστεύει σθεναρά ότι μέσα στο τεράποδό του κρύβεται υπέροχα παγιδευμένο κάτι το βαθύτατα ανθρώπινο. Το ίδιο βέβαια μπορούμε να πούμε για τους κατόχους αλόγων, δελφινιών, περιστεριών ή αετών. Ωστόσο το μέγεθος και το φυσικό στοιχείο αποτελούν φραγή. Τα πετούμενα ανήκουν στον αιθέρα, το άλογο ανήκει στο μέγεθός του, ενώ ο σκύλος -μόνο αυτός- δίνει την εντύπωση ότι κάποια σπάνια συμπάθεια είναι διαλυμένη στο αίμα του. Αυτό το οξύμωρο, με τα χρόνια, αποβαίνει μυστικός δεσμός, συνεννόηση χωρίς λόγια, νοηματική γλώσσα της συμπάθειας. Αν το ζώο ήταν άνθρωπος με μουσούδα, τρίχωμα, μεγάλα αυτιά δεν θα άξιζε την αγάπη μας. Αντίθετα, καθίσταται λατρεμένο μέχρι περιπαθούς αφοσιώσεως επειδή μέσα στη σκληρή του συνθήκη, αυτή την αμετάκλητα φιμωμένη φύση, κατορθώνει να το σκάει στιγμιαία για να παραδοθεί στη θέρμη της ανθρώπινης φιλίας.
Δεδομένου ότι ένα σκυλί είναι "ανθρώπινο" μόνο για λίγους, και ακριβέστερα μόνο για έναν, εύκολα γεννιέται η αυταπάτη ότι το ζωντανό μεταρσιώνει τη φύση του μόνο για χατίρι του. Ο κάτοχος ψυχανεμίζεται μέσα στα κυνικά σωθικά την υπέρβαση της σκυλίσιας φύσης, οπότε η ανθρώπινη συμπάθεια αναγνωρίζει αβίαστα πάνω της ένα καθρέφτισμα του εγώ της. Η οικειότητα είναι απόλυτη, η αναγνώριση βαθύτατη, ο σκύλος είναι στο τσακ να μιλήσει και "μιλάει" βέβαια, έστω και αν οι περισσότεροι παρόντες διαθέτουν ώτα μη ακουόντων. Συχνά, κάποιος αδιάφορος θεατής της θερμής ανθρωπο-σκυλοφιλίας, υποψιθυρίζει :"Μα τι έχει πάθει με αυτό το ψωριάρικο;" Αφοσιωμένος στις γάτες και όχι στα σκυλιά, ο Μαλρώ ήταν κατηγορηματικός: Αργά ή γρήγορα, όλοι οι μεγάλοι εγωιστές γίνονται φιλόζωοι. Ωστόσο, η φιλία με το τετράποδο δεν γίνεται αποδεκτή ποτέ ως φιλόζωη ιδιότητα. Άνθρωποι που ζουν χρόνια με το σκύλο τους, που έχουν προσαρμόσει τις ανάγκες και τις μετακινήσεις τους με το τετράποδο, ποτέ δεν σκέφτονται ότι αγαπούν ένα "ζώο". Ο δεσμός με το σκύλο έχει να κάνει με το αξεδιάλυτο κράμα ενός ψυχισμού εντοιχισμένου μεν στη ζωικότητα πού, παρ' ότι τετραποδίζει, σκυλοφέρνει ή γαυγίζει, φέρει στο βλέμμα του μισοσβησμένα πνευματικά ίχνη. Από τη μια μεριά το ζώο είναι ανθρώπινο πείραμα που έμεινε στη μέση, ενώ από την άλλη είναι ζωικό πείραμα που έδωσε αποτελέσματα ανώτερα του αναμενομένου. Έτσι αρχίζουν τα θαύματα αφοσίωσης και συνεννόησης ανάμεσα στο τετράποδο και στο δίποδο. Η προσαρμογή είναι τέλεια και βαθύτατα ψυχική. Η υπακοή αγγίζει τα όρια του πάθους. Πιο συγκεκριμένα, δεν μας συγκινεί τόσο η κυρία με το σκυλάκι, η γραία που αγαπά το σκύλο της γιατί δεν της απέμεινε τίποτε άλλο να αγαπά, αλλά η εμμονή νέων ανθρώπων που σε κάθε περίπτωση μετακίνησης, έκτακτων αναγκών, ατυχιών, το πρώτο πού σκέπτονται είναι το τετράποδο. Η σκυλίσια αγάπη δεν είναι μόνο αμοιβαία, κυρίως δεν επιδέχεται "απάτη", μετάπτωση, λήθη - όσο το τετράποδο ζει και κινείται, παραμένει πάγια "αξία". Γι' αυτό όταν έρχεται η ώρα του κυνικού θανάτου, μιας και τα σκυλιά κατά κανόνα ζουν πολύ λιγότερο από τον κάτοχό τους, το πένθος είναι σκληρό, δεν παίρνει παρηγόρια. Ο στενός κύκλος του πενθούντος αναρωτιέται: "Μα τι έχασε; Τη γυναίκα του; Το παιδί του; Τη μάνα του; Ασφαλώς δεν έγινε χήρος, δεν έμεινε ορφανός, του συνέβη όμως κάτι χειρότερο. Έχασε ένα μύχιο στοιχείο του εαυτού του, το οποίο ασυνειδήτως είχε επενδυθεί στη σκυλίσια παρουσία. Αυτή η μυχιότητα δεν ευδοκιμεί με τους ανθρώπους που είναι ανεξάρτητες οντότητες, θέτουν όρια και εγωιστικά σύνορα. Η σκυλοφιλία είναι απόλυτη και σώψυχη ταύτιση, προσωπική ανακάλυψη που ομορφαίνει μέχρι κάλλους τη σιωπηλή αφοσίωση. Όποιος πενθεί για το νεκρό σκύλο του, πενθεί για την προ-απώλεια του εαυτού του.
Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LIFO στις 18/09/2008
Μπράβο! Ο δήμαρχος Δοξάτου επικήρυξε τους δολοφόνους των αδέσποτων...
Ευτυχώς που υπάρχουν και Δημοτικοί άρχοντες όπως ο Δήμαρχος Δοξάτου που έχουν αυξημένη ευαισθησία απέναντι στα ζώα. Επειδή τις τελευταίες μέρες βρέθηκαν δεκάδες δηλητηριασμένοι αδέσποτοι σκύλοι στο Δοξάτο ο Δήμαρχος επικήρυξε τους δράστες με το ποσό των 1000 Ευρώ.
Να σημειωθεί ότι το ποσό αυτό δεν προέρχεται από το Δήμο αλλά από τις προσωπικές αποταμιεύσεις του Δημάρχου.
Με ανακοίνωση του ο Δήμος Δοξάτου επικηρύσσει τον ή τους δράστες που δηλητηρίασαν αδέσποτα σκύλοι τα οποία ζούσαν στα διοικητικά όρια του δήμου και είναι η πρώτη φορά ένας δήμαρχος βάζει από την τσέπη του χρήματα ώστε να εντοπιστούν οι δράστες.
Στην σχετική ανακοίνωση, που δημοσιεύθηκε την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Δοξάτου o δήμαρχος όχι μόνο καταγγέλει το έγκλημα αλλά καλεί τους συναδέλφους του στο νομό να συνεργαστούν για την δημιουργία καταφυγίου και για την διαχείριση του πληθυσμού των ζώων: «Τις τελευταίες ημέρες γίναμε μάρτυρες μιας απαράδεκτης εικόνας στο Δήμο μας. Δεκάδες αδέσποτοι σκύλοι βρέθηκαν δηλητηριασμένοι και στάθηκε αδύνατο να βρεθεί ο υπαίτιος αυτής της αποτρόπαιας πράξης.
Ο Δήμαρχος Δοξάτου Δημήτρης Δαλακάκης αισθανόμενος την ανάγκη να δοθεί ένα τέλος σ' αυτή τη σειρά των απάνθρωπων ενεργειών επικηρύσσει με το ποσό των 1.000 € τον υπαίτιο ή τους υπαίτιους των δηλητηριάσεων. Το ποσό των 1.000 € δεν θα προέλθει από χρήματα του δήμου Δοξάτου αλλά από τις προσωπικές α-ποταμιεύσεις του δημάρχου μας.
Παράλληλα ο δήμαρχος Δοξάτου επαναλαμβάνει την πρόταση που έχει απευθύνει στο πρόσφατο παρελθόν στους υπόλοιπους δημάρχους του νομού Δράμας να προχωρήσουν στην από κοινού δημιουργία και λειτουργία ενός καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Το ζήτημα των αδέσποτων ζώων είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστεί με σύμπραξη και συναίνεση όλων των δήμων της περιφερειακής μας ενότητας. Και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουμε να εργαστούμε όλοι ξεπερνώντας τα όρια "των συνόρων" και των δυνατοτήτων μας».
Η όμορφη Μέλανι προς υιοθεσία...
Η Μέλανι είναι ένα απίστευτο πλάσμα που σου κλέβει την καρδιά. 2 ετών ημίαιμη πιτ μπουλίνα, πανέξυπνη και με αστείρευτη ενέργεια για παιχνίδι! Είναι 20 κιλάκια... Ένα κορίτσι για μεγάλες αγκαλιές!
Αυτό το τρυφερό μουτράκι θα γίνει ο καλύτερος φίλος σας! Είναι εμβολιασμένη, στειρωμένη και έτοιμη για να βρει το παντοτινό της σπίτι. Για να υιοθετήσετε το Μελανάκι επικοινωνήστε στο τηλέφωνο WUΡ 6978.909-323 (Μαρία).
Όνομα: Μέλανι
Τρέχουσα κατοικία: Φιλοξενείται από εθελοντή
Γένος: Θηλυκό
Ηλικία: 2 ετών
Βάρος: 20 κιλά
Εμβολιασμένη: ΝΑΙ
Στειρωμένη: ΝΑΙ
Φιλική με τους άλλους σκύλους: ΝΑΙ
Φιλική με τις γάτες: ΝΑΙ
Φιλική με τα παιδιά: ΝΑΙ
Ιδιαίτερες ανάγκες: ΟΧΙ
Ιδιαιτερότητες: ΟΧΙ
Αριθμός microchip: 900182000054327
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Τα ζώα που θα υιοθετήσετε μεταφέρονται σε όλη την Ελλάδα κατόπιν συνεννοήσεως με τους υποψήφιους ιδιοκτήτες.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Για να δείτε όλο το άλμπουμ της Μέλανι, μπορείτε να ανοίξετε τον σύνδεσμο:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.787434674655182.1073742192.345422258856428&type=3&uploaded=32
Φιλοζωικό Σωματείο Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας
-ΑΜ:33/2012
-Μη κερδοσκοπικός Οργανισμός
Όνομα: Μέλανι
Τρέχουσα κατοικία: Φιλοξενείται από εθελοντή
Γένος: Θηλυκό
Ηλικία: 2 ετών
Βάρος: 20 κιλά
Εμβολιασμένη: ΝΑΙ
Στειρωμένη: ΝΑΙ
Φιλική με τους άλλους σκύλους: ΝΑΙ
Φιλική με τις γάτες: ΝΑΙ
Φιλική με τα παιδιά: ΝΑΙ
Ιδιαίτερες ανάγκες: ΟΧΙ
Ιδιαιτερότητες: ΟΧΙ
Αριθμός microchip: 900182000054327
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Τα ζώα που θα υιοθετήσετε μεταφέρονται σε όλη την Ελλάδα κατόπιν συνεννοήσεως με τους υποψήφιους ιδιοκτήτες.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Για να δείτε όλο το άλμπουμ της Μέλανι, μπορείτε να ανοίξετε τον σύνδεσμο:https://www.facebook.com/media/set/?set=a.787434674655182.1073742192.345422258856428&type=3&uploaded=32
Φιλοζωικό Σωματείο Αδέσποτοι Εθελοντές Λάρισας
-ΑΜ:33/2012
-Μη κερδοσκοπικός Οργανισμός
Η αληθινή φύση των πιτ-μπουλς...
Οι σκύλοι πιτ-μπουλς θεωρούνται από πολλούς και παρουσιάζονται από την πλειοψηφία των μέσων ενημέρωσης ως τέρατα.
Το βίντεο που ακολουθεί δείχνει την άλλη πλευρά αυτών των σκύλων, την αληθινή φύση τους.
Ο άνδρας που εμφανίζεται στο βίντεο τραγουδάει για το πιτ-μπουλ του ονόματι Doogie.
Με τη σειρά του, ο σκύλος αγκαλιάζει τον άνδρα και τον γλείφει.
Δείτε το βίντεο
Το βίντεο που ακολουθεί δείχνει την άλλη πλευρά αυτών των σκύλων, την αληθινή φύση τους.
Ο άνδρας που εμφανίζεται στο βίντεο τραγουδάει για το πιτ-μπουλ του ονόματι Doogie.
Με τη σειρά του, ο σκύλος αγκαλιάζει τον άνδρα και τον γλείφει.
Δείτε το βίντεο
Τι καταστρέφουν στην Κίνα...
Περισσότερα από εξακόσια κιλά κατασχεμένου ελεφαντόδοντου κατέστρεψαν αξιωματούχοι της Κίνας ενώπιον δημοσιογράφων και διπλωματών σε μία συμβολική κίνηση της προσπάθειας της κυβέρνησης να υποβαθμίσει την εικόνα της χώρας ως παγκόσμιο κόμβο παράνομων εμπορικών συναλλαγών ελεφαντόδοντου.
Η αυξανόμενη ζήτηση για ελεφαντόδοντο στην Ασία ευθύνεται για τον μεγάλο αριθμό θανάτων των αφρικανικών ελεφάντων, σύμφωνα με τους οικολόγους, ενώ οι αρχές αδυνατούν να ελέγξουν τα διεθνή δίκτυα λαθρεμπορίου.
Πιστεύεται ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες ελεφαντόδοντου πωλούνται στην Κίνα, όπου τα προϊόντα που κατασκευάζονται από αυτό το υλικό θεωρούνται σύμβολα κύρους, και η εκτιμώμενη ζήτηση αγγίζει το 70 τοις εκατό παγκοσμίως.
Πιστεύεται ότι οι μεγαλύτερες ποσότητες ελεφαντόδοντου πωλούνται στην Κίνα, όπου τα προϊόντα που κατασκευάζονται από αυτό το υλικό θεωρούνται σύμβολα κύρους, και η εκτιμώμενη ζήτηση αγγίζει το 70 τοις εκατό παγκοσμίως.